Zadání soutěžní úlohy kategorie žáci
Vytvořte program, který dokáže vyplnit stanovenou plochu
plošnými objekty ze skupiny malých plošných objektů (tzv.
skládačka). Objekty jsou definovány v souboru *.dat, zadaném
jako parametr při spuštení programu. Soubor obsahuje definici
objektů, které vznikly složením jednoho nebo několika
základních elementů tvaru čtverce 1 * 1 (souřadnice
0,0;1,0;1,1;0,1). Základní elementy se k sobě v objektu
přikládají jedině hranami. Každý objekt má jedinečné
jméno a je určen souřadnicemi vrcholů. Soubor obsahuje
právě jeden objekt se jménem PLOCHA, který definuje tvar
vyplňované plochy. Velikost PLOCHY je maximálně 30 * 30.  
 
Ukázkový definiční soubor:
obdelnik;0,0;2,0;2,3;0,3
obdelnicek;0,0;1,0;1,2;0,2
ctverec1;0,0;2,0;2,2;0,2
ctverec2;0,0;2,0;2,2;0,2
ctverec3;0,0;2,0;2,2;0,2
PLOCHA;0,0;4,0;4,5;0,5
    - Načtěte ze souboru objekty a PLOCHU. 
- Zkontrolujte, zda všechny zadané objekty lze složit ze
        základních elementů. Pokud tomu tak nebude, vypište
        název chybného objektu a program ukončete. 
- Načtené objekty vykreslete. 
- Vytvořte soubor se stejným jménem jako vstupní
        soubor, ale s příponou .obs, obsahující seznam
        načtených objektů a jejich obsahy. 
- Určete, zda PLOCHU lze úplně vyplnit objekty: 
            - bez otáčení a zrcadlení objektů 
- pouze s otáčením objektů (rotace 90°, 180°,
                270°) 
- s otáčením a zrcadlením objektů 
 (K vyplnění PLOCHY nemusí být použity všechny
        objekty.)  
- Vykreslete vyplněnou PLOCHU s vyznačením jednotlivých
        objektů. 
    - Hodnocení
        
    - 60% splnění zadání
- 30% efektivita
- 10% dokumentace
    - Označení řešení
        
    - hlavní program - soubor se jménem SkladzXX, kde XX je
        startovní číslo
- v záhlaví jako komentář startovní číslo a seznam
        všech dalších knihoven
- nikde neuvádět jméno soutěžícího